Stressig torsdag och happy Friday ! =)

Igår blev det tyvär inte bloggande. I skolan fick jag reda på att utöver svenskaprov, teknik och franskadiagnos skulle vi även berätta om skolan på franskan. Typ vad skola heter, vad man tycker om den, om sin klass, sina mentorer, favoritämne, hatämne, hur det gick för en i skolan, skolmaten, när man börjar/slutar, när man är ledig, hur mycket tid man tilbringarmed läxor etc. Och det tänkte jag att det var väl inte så svårt, så det kunde jag göra till i morgon då (fredag, alltså idag).
Men när jag kom hem och skulle sätta igång visade det sig att det inte var riktigt så enkelt som jag trott. Faktum var att det var skitsvårt. Eftersom jag självklart satsar på mvg krävdes det att man hade ett större ordförråd, varierat språk, bra verbfomer och att man utrtckte mycket åsikter.
Jag slet med den där franskan hela natten nästan. Jobbade som fan. Och det lönade sig.
Franskaläraren tyckte att jag var jätteduktig och jag fick mvg.
Och nu tycker ni kanske att jag borde satt igång med franskan mycket tidigare men problemet var ju att jag inte fick reda på detta förrän igår, och jag tänkte att det var väl inte så mycket jobb och det klarar jag på en kväll.
Men det slutade i alla fall väldigt bra !

Idag har skolan varit seg. Som vanligt på fredagar då. Men efter skolan stack jag till stan och köpte nytt te av Felicia. Blev en sort som heter "Vanilli Ginger". Det är vanlijte med ingefära ;)
Det var helt okej. Fast ett tips. Drick inte det kallt.
Jag har blivit helt tefrälst. Innan drack jag knappt te och nu dricker jag det alltid...
Pappa bestämde sig dessutom för att vara snäll idag och köpte nya Simsspelet till mig.
Så jag och Felicia har roat oss med det hela kvällen ;)

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Ska upp tidigt och gå och träna. Sen blir det fika med Susnna, Olivia, Simon och Hampus.
Puss på er!


Klass 8b:s skolfoto om de själva får bestämma ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha du jag och lisa är ett hjärta :D<3

2008-09-13 @ 02:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0