Min farfar är världens bästa

Jag och Felicia bestämde oss för att det har blivit lite för mycket pool för oss de senaste dagarna och att det började bli dags för stranden. Men när vi kom ut till Klitterhus, där vi brukar ligga, var det så fruktansvärt mycket folk att vi blev helt trötta bara av att titta på det. Vi ville ha lite mer lugn och ro idag.
Så vi cyklade hela vägen ut till Skepparkroken. Vägen dit var full med uppförsbackar. Jag säger bara cykla inte i femtio uppförsbackar i 30-gradig värme. Bara ett tips.

Min farmor och farfar har i alla fall alltid bott i Skepparkroken och det stället är väldigt speciellt för mig eftersom jag tillbringat många sommardagar där hos farmor och farfar när jag var liten. Det var också där som farmor lärde mig att simma.
Men sen när farmor dog så flyttade farfar från det gigantiska huset där de bott innan som är på tok för stort för en person. Men han ville ändå att huset skulle stanna kvar i släkten. Men jag ville inte flytta dit. Det skulle kännas alldeles för konstigt och sorgligt att bo i det hus där han och farmor bott i alla tider. Så nu bor mina kusiner där.

På stranden i Skepparkroken var det i alla fall väldigt mysigt. Trots den starka tånglukten...

På vägen hem cyklade vi inom farfar (i han nya hus) och blev bjudna på fika. Jag har verkligen världen bästa farfar. Han blir alltid så glad när man kommer, bjuder på fika och sitter och pratar.
Väldigt mysigt i alla fall.


Jag och farfar <3

Och nu har mamma ordnat poolparty ute i poolen. Massa vänner till familjen som är här så tänkte gå ut och göra dem sällskap nu.
Hoppas ni har det bra!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Simon Kronberg

" Men när vi kom ut till Klitterhus, där vi brukar ligga, var det så fruktansvärt mycket folk att vi blev helt trötta bara av att titta på det. Vi ville ha lite mer lugn och ro idag. " <--- Det är lite det som är gejen med Klitter, och det rockar! :)

2008-07-27 @ 17:40:07
URL: http://roglebk.nu
Postat av: Fille :)

Nej, hörredu Simon! Stranden är till för att koppla av och ta det chill! Nu vet du det! ;)

2008-07-27 @ 19:08:30
Postat av: Simon Kronberg

Haha, men Klitter är endå bäst ! :)

2008-07-28 @ 17:58:23
URL: http://roglebk.nu
Postat av: hannah

mm, om man gillar fjortisar i massor ... vilket jag inte gör xD

2008-07-28 @ 18:16:28
URL: http://asinnersdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0