Gårdagen ...

Nu skäms jag lite för att det har hänt två gånger att jag fått blogga dagen efter i stället för att jag inte hunnit. Men jag kom faktiskt hem klockan halv två i natt och då hm...trillade jag i säng.

I alla fall igår satte jag mig på bussen in till Helsingborg där jag träffade Olivia. Vi satte oss föst på café Alexandra, åt lunch och snackade i någon timme. När vi sen tittade ut genom fönstret och såg att det var fint väder blev det fart på oss och vi gav oss iväg till gröningen. Där satte vi oss på våra tröjor och solade. Men sen när vi skulle beundra utsikten såg vi att det åskade över Danmark, och då bestämde vi oss för att det var bättre att vi gick till Waynes. Så där satt vi och läste tidningar och drack kaffe... Eller ja, jag drack kaffe och Olivia 7Up.

På kvällen var det grillning hos våra grannar Nilssons. Alltid lika mysigt och roligt. Så vi satt där och åt och helt plötsligt säger Helena : Vad säger ni? Ska vi inte åka till Landskrona och titta på Ola. Han har ju konsert där.
Och tjugo minuter senare satt vi på tåget...hur nu det gick till. Det var ett under att alla fick biljett och kom med tåget.
Ola började spela klockan halv tio och tjugo över nio var vi framme på Rådhustorget. Jag som är expert på att tränga mig(måste ha det efter mamma) trängde mig fram nästan allra längst fram. Fast det var väldigt seg publik det var bara några få som var med och sjöng med och sånt. Jag håller alltid på så när jag är på konsert. Spelar ingen roll vem det är som spelar, det är bara känslan av att stå längst fram och det är trångt och alla skriker och man blir bara så glad. Jag älskar det!

Sen lyckades jag tränga mig nästan allra längst fram i signeringskön också men då kom mamma och sa att vi var tvugna att gå för att hinna med tåget. Men det gjorde inte så mycket, jag fick ju ändå gå på konsert!

Hoppas ni har lika rolig sommar som jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0