Sista sommarlovsdagen

Varför känner jag värsta pressen på att den här sista dagen på sommarlovet måste bli skitbra? Att jag måste ha tiotusen planer bara för att det är sista dagen. Men grejen är den, att jag har inte tiotusen saker inbokat. Det här är precis som vilken dag som helst. Bara det att det är sista dagen. Sista dagen i frihet.

Lite blandade känslor inför skolan. De flesta av mina kompisar tycker bara att det ska bli jättetrist att börja skolan igen. För mig känns det helt okej. Jag längtar lite till att allting ska komma igång igen. Dansen och sången, att få åka och sjunga varje tisdag är något som jag verkligen har saknat, jaa, vardagen helt enkelt.
Det enda som är ett problem nu i åttan är väl idrotten. Jag hatar det verkligen. Det är det värsta jag vet när man alltid tvingas göra saker inför alla. Saker som jag vet att jag är skitdålig på. Och jag går i en klass där alla är mer eller mindre duktiga på idrott. Jag kan inte förklara det. Men det förstör en hel dag och dagen innan för att jag går och oroar mig. Och visst. två gånger i veckan kan jag stå ut med. Men nu när vi ska ha det tre gånger i veckan så blir jag bara förbannad.
Idrott är inte ens ett vettig ämne. Varför, varför ska vi tvingas ha idrott tre gånger i veckan ?
Och ja, jag vet allt det här med att fetman ökar i Sverige. Och ja, det är säkert bra på något sätt att man har idrott i skolan. Men jag kan inte tänka så. Jag bara hatar det.

I alla fall så gick det bra för Felicia på sjukhuset. Det var ingen fara. Och det var ju bra =)
Efter sjukhuset stack vi upp till McDonalds och åt en mycket tidig lunch. Klockan var bara elva. Men har man varit uppe sen åtta så är man ändå rätt hungrig då. Och nu kommer snart Alexandra hit så ska hon hjälpa mig att planera lite för festen på fredag.

Puss och Kram!



jag och Felicia utanför McDonalds =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

ehy, jag ska fixa så vi får fun på idrotten :D:D

2008-08-20 @ 21:16:04
URL: http://jessyes.blogg.se/
Postat av: hannah

japp, det fixar vi :)<3 haha :D

2008-08-20 @ 21:36:42
URL: http://asinnersdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0