Pettson och Findus och Tim utan dreads...

Idag har varit en rolig dag. Jag, Susanna och Olivia begav oss ju som bekant till Hembygdsparken för att delvis titta på Pettson och Findus men mest för att träffa Tim. Eller med Olviia vet jag inte. Hon verkade rätt förväntansfull över den där pjäsen....
Men i alla fall när vi kom dit såg vi en skylt där det stod ungefär "Pettson och Findus i Hembydsparken! Kl. 13.00 & 15.00. Inträde: 65 kr. Barn under tre år går in gratis! Regnrisk ? Då har vi regnskydd!" Då kände Susanna och jag bara nej... vi går inte in på en pjäs som är avsedd för treåriga barn eller yngre! Inte ens för Tim! Men Olivia ville absolut se den så vi lämnade av henne hos Tim, han hade hand om ljudet, som fixade in henne gratis. Han såg faktiskt inte så konstig ut utan dreads som jag trodde han skulle göra. Såg faktiskt riktigt bra ut. Om än lite annorlunda.

Så blev jag och Susanna ensam ett tag. Kan ju tillägga att i Hembygdsparken finns det inte överdrivet mycket att göra, och jag var hungrig. Så vi köpte glass och satte oss på vars en gunga. Men det var bara det att bakom oss på en gräsmatta satt Familjen Lycklig och hade picknick. Det var ett ungt par med en liten son. Vi tycke att de var jättesöta men de bara sneade oss...
Så då gick vi och kollade på renar i stället. Vi struntade fullständigt i förbudet mot att klappa dem och de var jättesnälla ju...Inga problem alls att klappa dem.
Susanna klappade till och med grisarna. Jag älskar grisar. Skulle faktiskt vilja ha en minigris här hemma. Tänk så mysigt.
Fast det kommer jag aldrig få. Fast en kanin till skulle inte vara helt fel faktiskt. MIn Nelli är ju världen sötaste kanin. Och vildaste....Men underbar är hon <3

Här är två bilder på min älskling <3


Nu ska jag sjunga lite tror jag. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0