Första skoldagen och fika med Jessica =)

Ja, idag har jag ju varit i skolan och det har varit en ganska bra dag. Schemat är visserligen ganska värdelöst. Inte en enda sovmorgon har de lyckas klämma in för klass 8b. Vilket betyder att jag snällt måste infinna mig på skolan klockan 8.15 fem dagar i veckan i ett helt läsår. För jävligt om du frågar mig.

Idag var det först samling med mina mentorer Göran och Thor i Görans klassrum. Där snackade vi en massa och fick en hög med papper som skulle tas hem och ja, det vanliga med andra ord. Men eftersom mina mentorer är rätt coola drog vi igenom det där rätt snabbt och sen fick vi rast innan det var dags för samling i aulan. Där snackade rektorena en massa. Bland annat om att skolan fyllde trettio år i år och att eftersom skolan hader gjorts så fin över sommaren och allt klotter var borta så skulle vi alla hjälpas åt att behålla det så fint. Ja, sure liksom.

Av någon anledning skulle vi sen läsa "enligt schemat till klockan ett". Vilket för min del bestod av musik, lunch och idrott.
Musik var jättemysigt. Vi satt bara och klinkade på gitarr i femtio minuter. Läraren tyckte dessutom att jag var duktig. Då blev jag glad.

Efter musiken och lunchen stack jag, Jessica och några till från klassen hem till mig för att hämta ett plåster till Jessica som hade världens skoskav. Såg verkligen hemskt ut.


Jag och Jessica lekte coolingar påväg hem till mig. =)


På idrotten kunde vi ju inte göra så mycket eftersom ingen var ombytt. Så vi pratade mest lite om hur det idrotten var planerad i år när vi ska ha det tre gånger i veckan. Vad jag tyckte var lite korkat var att de klagade på hur späckat schemat för idrottshallen är (det var verkligen fullspäckat, och då har ändå två klasser idrott samtidigt). Men vafan, tänk på det då innan ni ger åttorna idrott tre gånger i veckan. Det är väl klart att schemat blir fullt eftersom alla andra årskurser ska ha idrott de med. Två gånger i veckan. Det borde vara jag som gör shemana. Eller nej förresten, jag tar tillbaka det. Det skulle blivit totalt kaos...

Efter skolan cyklade jag och Jessica ner till stan för en fika på Espresso House. Vi kände båda för att testa något nytt, så det fick bli en Mocha Latte. Ganska okej. Fast jag fördrar nog en vanlig latte.
Så där satt vi i vars en fåtölj, fikade, snackade och planerade en massa för tjejkvällen i morgon. Kommer ha det supermysigt =)


Här myser Jessica i en fåtölj =)



Man behöver ju lite avkoppling efter en så ansträngande skoldag ;)

Dagens outfit:
Jeans från Rut m. fl.
Tröja från H&M
Linne från H&M
Rött halsband från Åhlens
Grönt halsband från Snö
Armband från H&M
Och ett silverhalsband jag fått i present av Olivia och Susanna =)

Nu ska jag nog göra mig en kopp gott vanlijte och sätta mig och planera lite till för i morgon. Vad jag ska handla och hur mycket och sånt.
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Iih, detta blir vårt turår, jag känner det på mig häääänna ! <3

2008-08-21 @ 22:14:15
URL: http://jessyes.blogg.se/
Postat av: hannah

det gör jag med jääääsicaa :D<3

2008-08-21 @ 22:29:08
URL: http://asinnersdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0