Färger.

Jag och Lisa sitter precis nu i denna stund och diskutera färger på msn. Låter ju väldigt intressant ellerhur?
Det hela började med att lisa frågade varför jag hade svart text jag som var så färgglad. Och det tyckte jag var en mycket bra fråga och bytte genast färgen på texten till rosa.

Och då kom jag genast att tänka på kärlek. När jag såg den rosa färgen alltså. Rosa för mig är att man är liksom... kär och galen.

Rött säger ju folk är kärlekens färg. Men jag håller inte alls med, jag tycker ju som sagt att rosa är mer kärlek, Rött tycker jag står för mod och självsäkerhet. Men också för värme och trygghet. Och elegans och lyx. Jag gillar rött.

Blått därmot tycker jag inte alls om. Inte för att jag aldrig använder blåa käder. Det gör jag. Men jag skulle aldrig kunna klä mig helt blått (som jag skulle kunna göra med rött). Jag tycker blått är en elak och kall färg. Lisa påpekade att havet har den färgen. Och havet är ju onekligen vackert. Men havet är ju inte bara blått. Det är en massa andra färger till i havet.
Men bara blått tycker jag står för elakhet.

Och grönt. Beror ju på vilken nyans av grönt man menar. För där tycker jag det är skillnad. Limegrönt till exempel ger en känsla av galenskap. Fast alltså galen på ett bra sätt. Crazy. Men de flesta andra nyanser av grönt är ju verkligen lugnande. Det är väl till och med bevisat att man blir lugn av gröna färger?

Gult till sist då. Gult tycker jag står för glädje och lycka. Det är en glad färg helt enkelt.

Vad tycker ni om olika färger? Vad tycker ni de står för?
Jag måste bara avsluta med att säga att jag älskar färger i alla dess former. Tänk vad mycket lite färg kan göra på kläderna, på väggarna, på möbler och överallt annars. Sverige behöver mer färg!

Nu ska jag nog gå och lägga mig bland mina gula lakan. Kommer bli en glad natt tydligen ;)
Godnatt sov gott på er!


Kommentarer
Postat av: jessica ;>

nej, rött ska det vara, värdens finaste färg atm, i love it!

Du glömde gråå, den älskvärda tråkiga färgen gråå. <3

i överigt håller jag med dig, din fjant :D<3

2008-08-12 @ 14:51:06
URL: http://jessyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0